PURÍSSIMA ONTINYENT 2024

Un any més, el Nostre Senyor ens ha concedit poder viure les Festes Patronals en honor a la nostra mare la Puríssima Concepció. Hem pogut celebrar els distints actes de fe i tradició apropant-nos a la Mare de Déu amb oracions, ofrenes, actes devots i festius, alegres, emotius... sempre amb la mirada posada en aquella que ens portà al Salvador, el Crist. 


Enguany va ser molt emotiu el moment de la processó: l’encontre de la Puríssima i el Crist de l’Agonia a les portes de l’església de Sant Carles. Com que des de l’Associació de Festes de la Puríssima s’havia anunciat aquest encontre històric, davant de Sant Carles es van donar cita centenars de persones que volien presenciar l’acte.


Com estava previst, la imatge de la patrona d’Ontinyent la van girar cap a la del Crist, que els Anders havien disposat prèviament en un altar improvisat. Cal recordar que el Morenet es troba en Sant Carles a causa de les obres de reforma que s’estan duent a terme en l’ermita de Santa Anna.


Després d’una oració inicial, es va interpretar l’himne del Crist de l’Agonia i l’acte va culminar amb la signatura de l’acta protocolària, que recollia aquest moment històric.


Vos faig saber que este día

tota la Cort Celestial

en Majestat sens igual

festeja també a María. (Cant dels Angelets)

 

¡Visca la Puríssima Concepció!

 

Noticias Relacionadas

Evangelio del día

Viernes, 2 De Enero : Evangelio según San Juan 1,19-28.

Este es el testimonio que dio Juan, cuando los judíos enviaron sacerdotes y levitas desde Jerusalén, para preguntarle: "¿Quién eres tú?". El confesó y no lo ocultó, sino que dijo claramente: "Yo no soy el Mesías". "¿Quién eres, entonces?", le preguntaron: "¿Eres Elías?". Juan dijo: "No". "¿Eres el Profeta?". "Tampoco", respondió. Ellos insistieron: "¿Quién eres, para que podamos dar una respuesta a los que nos han enviado? ¿Qué dices de ti mismo?". Y él les dijo: "Yo soy una v ...

... leer más

Twitter Pontifex

Santo
del día

2 DE ENERO SAN BASILIO MAGNO OBISPO Y DOCTOR DE LA IGLESIA

Memoria de los santos Basilio Magno y Gregorio Nazianceno, obispos y doctores de la Iglesia. Basilio, obispo de Cesarea de Capadocia (hoy en Turquía), apellidado “Magno” por su doctrina y sabiduría, enseñó a los monjes la meditación de la Escritura, el trabajo en la obediencia y la caridad fraterna, ordenando su vida según las reglas que él mismo redactó. Con sus egregios escritos educó a los fieles y brilló por su trabajo pastoral en favor de los pobres y de los enfermos. Falleció el día uno de enero de 379. Gregorio, amigo suy ...

... leer más